مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 16 آذر 1402 ساعت 17:112023-12-07سياسي

میزگرد | نگاه به هویت و جایگاه دانشجو


خبرگزاری فارس، اصفهان- عطیه توسلی؛ شانزدهم آذرماه در تقویم به نام روز دانشجو ثبت شده اما سوالاتی که ذهن جوان دانشجو را درگیر می کند این است که هویت قابل ستایش و بزرگداشت دانشجو چیست؟ تفاوت دانشجوی مسلمان ایرانی و انقلابی با دیگر دانشجویان دنیا کجا است؟ و اصلا چرا روز 16 آذر؟! شاید با یک جست وجوی ساده ببینیم در این روز 3 دانشجو در اعتراض به حضور معاون رییس جمهور وقت آمریکا در دانشگاه تهران کشته می شوند.

اما کمی نیاز به دقت دارد، در این واقعه تنها جنایت حکومت پهلوی و دخالت های آمریکا و انگلیس در امور کشور مطرح نیست بلکه پررنگ ترین مولفه 16 آذر، استکبارستیزی و بیداری دانشجوی ایرانی است که با سلاح روشن گری خود در مقابل گلوله خفقان و ظلم و استکبار می ایستد و در تاریخ ثبت می کند که دانشجو ماشین یادگیری نیست که صرفا اطلاعاتی را به او بدهند و خروجی بگیرند، دانشجو موذن جامعه است، یعنی فقط خودش بیدار نیست بلکه جامعه را هم دعوت به بیداری و اقامه امر خدا می کند.

تقابل دانشجو و استکبار نکته قابل تامل این است که دشمن انسانیت و آزادی به سرکردگی آمریکا، در این سال های دراز همانطوری که از  اسناد لانه جاسوسی و دیگر اسناد بین المللی به دست آمده، همواره تلاش کرده نقش، نفوذ و استعمار خود در ایران را یا به فراموشی بسپارد و یا با تحریف و تغییر ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میزگرد | نگاه به هویت و جایگاه دانشجو

میزگرد | نگاه به هویت و جایگاه دانشجو